Nieuwe website Hartstichting geeft bezoeker persoonlijke en op maat informatie
De Hartstichting heeft een vernieuwde website. Het is de eerste website die op maat en persoonlijke informatie biedt aan bezoekers. Het gericht en snel aanbieden van informatie over hart- en vaatziekten speelt in op de toenemende behoefte van de website bezoeker van nu. Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht.
De Hartstichting deed onderzoek naar de wensen van patiënten, naasten en het algemene publiek naar informatie over hart- en vaatziekten. De huidige informatie moet snel beschikbaar, medisch betrouwbaar en bovenal persoonlijke relevant zijn voor de bezoeker, zo bleek uit de resultaten. Zo heeft een naaste die net van dichtbij een hartinfarct heeft meegemaakt een andere informatiebehoefte dan een patiënt die aan het revalideren is na een herseninfarct. De nieuwe website is volledig ingericht op deze vragen.
Persoonlijke gids
De vernieuwde website is het middelpunt van de informatiebehoefte en vormt de verbindende factor tussen voorlichting en het toepassen ervan. Doel van de site is mensen in staat stellen hart- en vaatziekten eerder te herkennen. Ziektebeelden zoals bijvoorbeeld hartinfarct en herseninfarct en risicofactoren cholesterol en hoge bloeddruk krijgen een eigen gids. In deze gids kan de bezoeker van de site eenvoudig, snel en zonder inlog, relevante informatie opslaan, teruglezen en natuurlijk delen met zichzelf en naasten. Daarnaast biedt de Hartstichting aan om de op maat gemaakt brochure geprint te ontvangen.
David Verschoor, MT lid en Manager Fundraising, Communications & Marketing: ‘We zijn erg blij met deze nieuwe site. We spelen nog beter in op de behoeften van ons publiek door heel gericht content te bieden binnen een herkenbare omgeving. Zo voorzien we niet alleen het publiek van relevante content, maar snappen wij ook beter hoe we hen verder kunnen helpen en kunnen daarmee onze rol als voorlichter op het gebied van hart- en vaatziekten verbeteren.’
Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht. Deze bezoekers zijn zelf hart- of vaatpatiënt, hebben een naaste in hun omgeving of dragen bij aan de strijd tegen hart- en vaatziekten. Meer dan 75% van de bezoekers komt voor voorlichting/informatie over hart- en vaatziekten. In 2015 werd hartstichting.nl uitgeroepen tot populairste website van het jaar.
Samenwerking
Het nieuwe platform is ontwikkeld samen met Truelime, Onstuimig en Presenter.
Door slim gebruik te maken van de techniek die aangeboden wordt in het CMS Kentico, een state of the art UX en een fris nieuw design vindt de bezoeker sneller die informatie waarnaar hij/zij op zoek naar is.