Nieuwe limited editie van de Chiquita sticker

Breng kleur en zonneschijn in de grijze winterse dagen. Chiquita heeft de beroemde spaanse kunstenaar Ricardo Cavolo gevraagd om een special editie te ontwerpen voor haar iconische blauwe stickers. Deze verschijnen aan het eind van 2019 om de feestdagen te vieren.

Ricardo heeft 5 speciale editie Chiquita stickers ontworpen met de Google Tilt Brush, een Virtual reality (VR) app die je in staat stelt (in) 3D kunst te maken. Dit creeert de illusie dat je als ware het kunstwerk in kan stappen – naar een kleurrijke en blije plek – dit stelt zijn publiek in staat om zichzelf onder te dompelen in zijn creaties.

Het artiestiek universum van illustrator Ricardo Cavolo, geboren in Salamanca 1982, heeft altijd veel overeenkomst gehad met het merk Chiquita, we delen dezelfde waarden en dezelfde look & feel – intense, flamboyante kleuren, met uitbundig gebruik van geel, levendige beelden, graffiti en pop/tattoo elementen. Zijn werk gaat van muurschilderingen en pyrografie tot grafisch ontwerp, en hij maakt veel van zijn werk digitaal om zijn kunst ook online toegankelijk te maken. Hij is dan ook populair online met meer dan 200,000 volgers op Instagram.

Zijn kunst is rijk aan symboliek: er zijn altijd 2 mannen en 2 vrouwen opgenomen in de werken, dit staat voor gender gelijkheid, en elk persoon heeft 2 paar ogen als symbool voor zijn filosofie dat “zien” kennis en macht geeft. Dit symbool komt voort uit een ervaring die hij heeft gehad als kind – zijn stiefvader kon niet lezen en schrijven maar zei altijd dat hij dat niet hoefde, want hij zag alles, en dát gaf hem zijn kennis.

Het emblematische symbool van de kunstenaar is een hart met vlammen in de kern, die staat voor de kracht in ieder van ons. Ricardo is opgegroeid in een Zigeunergemeenschap en gelooft dat dit hem in staat stelde om te zien dat er 2 vormen van samenleving zijn – en in zijn ogen de mooiste variant die door mensen genegeerd wordt en ontweken.

Ricardo gelooft in eerlijk zijn naar jezelf, maar heeft in de recente jaren te kampen gehad met depressie. Deze ervaring heeft hem geholpen te begrijpen hoe belangrijk het is om je bewust te zijn van wie je bent en je emoties. Deze kennis is in het bijzonder gelinkt aan het hartsymbool, dat symboliseerd dat je alles kan overwinnen, omdat de kracht bij iedereen van binnen zit. Hij voelt dat het zijn missie is om te praten over onderwerpen die de maatschappij liever onbesproken laat, zoals geestelijke gezondheid en emancipatie van vrouwen, en zo gevoelige onderwerpen bespreekbaar te maken.

Door de VR-ervaring, schenken de Ricardo Cavolo stickers de Chiquita consumenten een onvergetelijk uitstapje naar een magische wereld. Deze nieuwe speciale editie stickers zijn beschikbaar op www.chiquita.nl/ricardo-cavolo.

ER WACHTEN PRACHTIGE PRIJZEN OP JE!

Gedurende de December maand, heb je de kans om deze 3 exclusieve items te winnen ontworpen door Ricardo Cavolo. Doe mee om kans te maken op het winnen van 2 coole t-shirts en zijn boek. Om deel te nemen, volg @Chiquitabrands op Instagram en bereid je voor om verrast te worden!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *