Duik in de branding

Hoe ik me bevrijdde van chronische pijn

In Nederland lijdt 18 procent van de bevolking aan chronische pijn en ongeveer een derde daarvan blijft onverklaard. Mensen met zware chronische pijn ondernemen van alles om van de pijn te worden verlost, maar de behandelingen eindigen veelal teleurstellend. Medisch ingewijden zijn zelfs van mening dat het onmogelijk is om van chronische pijn af te komen. Het boek Duik in de branding van Marcel Mirande laat zien dat het wel kan.

In Duik in de branding beschrijft Marcel Mirande zijn ultieme poging om zich van zijn chronische hoofdpijn te bevrijden, een pijn die het gevolg is van een zware burn-out. Als hij na elf jaar inziet dat hij niet tevreden is met zijn door pijn beperkte bestaan, raakt hij gemotiveerd om fysiek en mentaal tot het uiterste te gaan. En met succes.

Dit boek beschrijft zijn pijn- en behandelingsgeschiedenis, zijn motieven om alles op alles te zetten, zijn aanpak van zoeken en uitproberen, en ten slotte wat die hem heeft opgeleverd.

‘Chronische pijn is te behandelen. Niet door dokters, therapeuten of alternatieve hulpverleners, maar door jezelf.’ –
Marcel Mirande, ervaringsdeskundige 

Marcel Mirande was docent didactiek, onderwijskundig onderzoeker, adjunct-directeur van Courseware Europe b.v. en directeur van de Digitale Universiteit. Hij publiceerde veertien boeken en bundels over onderwijskundige onderwerpen, waaronder Scriptieproblemen en De onstuitbare opkomst van de leermachine.

[divider color=”blue” type=”solid” width=”100%” height=”1px” float=”left”][/divider]

Duik in de branding | Marcel Mirande | ISBN 9789492798527 | € 20,- | Uitgeverij Lucht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *