Picnic-klanten voegen 1000 producten toe aan assortiment

Websuper breidt met name hogere segment boodschappen uit

Online supermarkt Picnic heeft dit jaar op verzoek van klanten al meer dan duizend producten toegevoegd aan het assortiment. Het gaat vooral om producten in het hogere segment, die vaak biologisch of vegetarisch zijn. Onder meer luxe brood, verse pasta, hogere segment wijn en glutenvrije producten zijn populair. Al sinds de start betrekt Picnic zijn klanten voortdurend bij het samenstellen van het assortiment. 

Veel klanten gaven aan behoefte te hebben aan producten van de Vegetarische Slager en dus werden de kipstuckjes, gerookte speckjes en rul gehackt toegevoegd aan het assortiment van de online supermarkt. Ook de Cypriotische geitenkaas halloumi, de hete rode saus harissa, thee van Simon Lévelt, groenterijst, de Italiaanse topwijn Barolo, Marcel’s Green Soap en de glutenvrije producten van Lisa’s Choice zijn inmiddels bij Picnic te bestellen.

Samen met klanten
“We hebben Picnic vanaf het prille begin samen met onze klanten gebouwd”, aldus medeoprichter Michiel Muller. ”Hun feedback is heel belangrijk en dat geldt in het bijzonder voor het assortiment. Als een klant een bepaald product mist, kan hij dit aangeven in de app. Elk verzoek dat binnenkomt, wordt serieus bekeken. Op die manier voegen we producten toe die klanten ook echt willen hebben”, aldus Muller.

De productverzoeken van klanten zijn volgens Muller zeer uiteenlopend. “Variërend van fusten biertot tien kilo paardenvoer.” Met het stijgen van het aantal klanten neemt ook het aantal verzoeknummers toe, waardoor het assortiment dit jaar dus al uitgebreid werd met meer dan duizend producten. Opvallend is dat klanten ook veel lokale producten voordragen.

“Eindelijk wasabi”
De Rotterdamse Barbara is blij met de uitbreiding van het aantal luxe producten. “Ik bestel al bij Picnic vanaf het moment dat ze hier startten, maar toch moest ik elke week nog altijd even langs de speciaalzaak voor bijvoorbeeld wasabi. Heel fijn dat de wat exclusievere producten inmiddels ook in het assortiment zitten.”

Ook klant Marie uit Amsterdam is blij met de bredere keuze: “Ik probeer zo veel mogelijk bewust en biologisch te eten. Ik vond voorheen het biologische aanbod bij Picnic wat aan de karige kant, maar ik ben nu helemaal happy.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *